Etiketter

,

Det har blivit lite av en kamp. Jag mot Gerd. Söder mot norr. Burr mot vax. Eller jag vet inte.

Först i går, efter att ha tvättat med schampot tre gånger (vid samma tillfälle, alltså) så känns håret okej. Inte som om någon hade bytt ut schampot mot vax. Det är en otroligt skön känsla; håret är nytvättat och det känns (nåja, inte helt, men ändå ganska) nytvättat. En viss vaxig känsla finns kvar fast den sitter längre ner i längderna. Hårbotten är härligt fräsch.

Jag blir dock inte riktigt klok på varför schampot gör på det här viset. Varför gör det mitt hår fett? Jag var nära att ge upp i går men nu har jag fått nytt mod, jag ska ge Gerd hela flaskan. vem vet, det kanske blir riktigt bra till slut? Fortsättning följer.

Nu ska jag natta mig själv, jag behöver en tidig kväll.

Sov sött.

