Etiketter

,

I lördags var jag på festival i Stallarholmen utanför Strängnäs. Korv & bröd-festival. Det kan utan problem sägas att mina förväntningar var skyhöga. När jag först fick reda på att det skulle vara, såg jag gubbar i korv med bröd-dräkter som går runt och förser folk med ketchup och senap. Riktigt det upplägget hade inte festivalen. Den hade ett mycket bättre upplägg.

Korv & bröd-festivalI Stallarholmen finns nämligen flera små producenter av högkvalitativa saker som bröd och korv. Festivalen var alltså väldigt närproducerad och genuin. Inga Denniskorvar här, inte.

Förutom att det blåste väldigt kallt (jag hade bestämt att det var vår och valde därför skinnjackan) och att det var väldigt mycket folk där (vilket så klart egentligen är positivt) var det väldigt bra. Mysigt och lite spännande.

Hoppas festivalen blir en tradition och inspirerar till fler, liknande saker. Och nästa gång ska jag våga testa lammkorven.

