Etiketter

, ,

Nu har jag fått för mig att jag ska få bort lite gifter från min vardag. Allt går så klart inte att få bort men några saker vet jag att jag kan påverka. Schampot är en sån grej.

För några år sedan använde jag ett schampo som hette Dermanord, som jag gillade väldigt mycket. Fritt från sulfater och sånt. Jag letade upp min gamla schampoleverantör som tipsade mig om c/o Gerd. Det är inte så svårt att övertala mig när det gäller nya saker så jag köpte glatt schampo och en stylingprodukt.

20120311-204846.jpg

Jag är tyvärr inte helt övertygad än. Även när håret är nytvättat känns det tungt och smutsigt. Inte alls vad jag hade förväntat mig.
Efter att ha googlat lite så märker jag att min leverantör gett mig fel instruktioner. Även detta schampo ska man använda två gånger för att det ska bli bra. Jag ger det således en chans till för jag gillar verkligen tanken på ekologiskt schampo.

Har du testat c/o Gerd? Hur funkar det för dig?

