Etiketter

, ,

Överallt görs listor och summeringar över det gångna året. Jag brukar inte bry mig så mycket, blir snarare förvånad över att hitta händelser som jag trodde inträffat längre bak i tiden. Ett exempel är att ordet foliehatt är med på årets nyordslista. Det känns som att jag använt det i en evighet. Min tidsuppfattning kan vara lite skev.

Så, för att inte bara rusa vidare tänkte jag här summera och reflektera lite över mitt 2011.

Jag inledde året på en ny arbetsplats, entusiastisk och glad över att få jobba med frågor som jag verkligen brinner för. Där fick jag också personlig coachning, vilket är något av det bästa jag varit med om. Jag önskar att mycket av det jag fick lära mig där hade ingått i nån kurs på universitetet (eller tidigare).

Efter ett halvår bytte jag jobb igen. Det var en kombination av ett väldigt bra erbjudande och besvikelse av att inte få utnyttja sin fulla kompetens som var grund till det beslutet. Nu gör jag roliga saker och har bra utmaningar, så min plan är att inte byta jobb på ett år eller så.

Lägenheten börjar också anta en form som jag gillar. Det har gått helt vansinnigt långsamt att inreda den men nu börjar jag till och med att längta efter tavlor. TAVLOR!

I övrigt har det nog inte hänt så mycket mer än att jag gjort fina, glimrande planer för mig själv som jag ska genomföra nästa år. Häpp häpp!

