Etiketter

, ,

Det som började som en ekoblogg, gästspelade ett kort tag som terapiblogg och blir nu eh… träningsblogg? Hälsoblogg? Förvandlingsblogg? Nåja, bloggen behöver inte heta något men eftersom jag nu ska bli lite mer seriös med min PT (på träningsplanet alena) så vill jag också dokumentera det som händer. Jag kommer, till allas stora glädje och lättnad, inte lägga upp några vidriga före-bilder på mig själv i underkläder. Förmodligen kommer det inga efter-bilder heller.

Under tiden som min PT förlustar sig utanför landets gränser funderar jag på ett lämpligt mål (samtidigt som jag knaprar på gamla pepparkakor) som jag kan uppnå på sex månader. Marilyn Monroes 90-60-90 känns som en lagom utmaning, mest för att jag inte är så långt ifrån. Men det känns som att PT:n får vara med och sätta realistiska och utmanande mål, jag vet liksom inte vad som går att göra med en kropp på ett halvår.

När jag skulle köra hem från julfirandet i går (som förresten var över all förväntan) ville min bil inte riktigt samarbeta så jag körde hem till mina föräldrar igen. Var inte så sugen på motorstopp framför långtradare och helgtrafik på E4:an. I dag fick jag tag på en öppen verkstad som tittade lite på bilen och konstaterade att den har för mycket fett i systemet. Antar att det lätt blir så efter julen.

