Etiketter

, , ,

För ett par veckor sedan gjorde min enhet en IDI-analys. Det är en slags personlighetstest där man får svara på en mängd frågor om sig själv och låter sex personer i sin närhet att svara på samma frågor. Tester visar att jag är en pådrivande motivator. Med resultatet följde ett A4 som beskrev mina starka och svaga sidor. Jag vet att jag inte är ensam om att ha lättare att komma ihåg negativ kritik och just i det här fallet gjorde analysföretaget det mycket lättare då de beskrev mina negativa sidor på ett väldigt fantasifullt sätt. Formuleringar i stil med ”i din iver att övertyga andra kan du lätt glömma bort andras tankar och känslor och du beter dig som en allvetande gud” och ”när du fått med alla på tåget så kan det bli en ordentlig krasch” förekom. Just formuleringen ”allvetande gud” förföljer mig redan. Kollegorna har hysteriskt roligt åt det.

Nu är det ju ett vetenskapligt framtaget test så resultatet är inte helt taget ur luften – visst känner jag igen mig i beskrivningen. Jag är dock inte nöjd och ska försöka jobba bort de mindre smickrande bitarna. Samtidigt har jag inlett ett halvårs långt projekt med min PT. Vi har inga konkreta mål där. Utmaningen är att göra mig så smal och vältränad som möjligt på sex månader. Jag är nästan lite nervös.

I skrivandets stund inser jag att jag fyller 30 om sex månader och elva dagar. Hela min önskan om förvandling kan säkert ha med det att göra.

