Etiketter

,

Min första franska matvecka började sådär måste jag nog säga. Frukosten var nog godkänd med en bit baguette, te och en liten youghurt men lunchen var värre. Eftersom jag inte prioriterade att laga en mustig boeuf bourguignon i går kväll när jag kom hem så hade jag inte heller en matlåda med mig i dag. Det mest franska som Strängnäs hade att erbjuda var en broccoli- och ädelostpaj. Jag intalar mig själv att det duger.

Nu till kvällsmat äter jag en fransk bondomelett med haricots verts, potatis (jag vet att det är långt ifrån självklart men det är gott), tomat och en grönsallad till. Jag hade först tänkt att ta en bit Brieost till efterrätt men jag är för mätt.

Att jag inte fått nått rödvin till varken lunch eller middag drar så klart också ner det franska betyget så jag får helt klart försöka skärpa mig!

