Etiketter

, ,

Ganska nyss hemkommen från Paris grusas mina minnen lite av att jag och mitt resesällskap båda blivit av med våra Guerlain-prover, men jag tänkte inte skriva mer om det nu. Jag tänkte skriva om den lite tillfälliga matnischningen som bloggen kommer att få.

En sak som slog både mig och Annika (utöver den otroliga vänligheten, värmen, hjälpsamheten, öppenheten, gästfriheten och glädjen som fransmännen bjuder på) är hur smala och snygga fransyskorna är, trots att de äter en massa fett och socker. Det går liksom inte ihop. (Snubbarna är också snygga.) Vi bestämde därför att vi ska utföra ett litet experiment. Vi ska äta så franskt vi bara kan i en månad och hålla koll på våg och mått för att se om vi blir lite mer lika fransyskorna.

Det är således det jag ska skriva om den närmaste framtiden, med fokus på maten snarare än vikten. (Jag gillar ju oftast mig själv och har ingen panik över min vikt. Det är verkligen ett experiment.) Därför välkomnar jag alla tips på franska maträtter, både snabblagade och långkok, avancerade och lättlagade, ja, allt!

Faitez de beaux rêves.

