Etiketter

, , ,

Det finns en sak som är otroligt mycket godare än allt annat och det är kombinationen körsbär, sprit och choklad. Så ja, jag är den som kastar mig över aladdinasken för att ta körsbärslikören först. Inte för att det någonsin är någon konkurrens, men varför chansa?

I slutet på förra veckan berättade min kollega Karin om en glass hon gillar väldigt mycket: Ben & Jerrys Cherry Garcia. Körsbärsglass med bitar av mörk choklad i. Jag är ingen glassig tjej men med tanke på att den har två av tre (körsbär och choklad) så kände jag att jag måste testa. Jag kan berätta länge om helgens jakt på Cherry Garcia och svära lite över det undermåliga Ben & Jerryutbudet i Södertälje för jag lyckades inte hitta någon Cherry Garcia i den här stan. Jag var tvungen att köpa den i Strängnäs.

Cherry Garcia

Så nu ligger jag här på mage framför datorn och äter glass – på en måndag – och njuter. Cherry Garcia är den godaste glass jag någonsin smakat. Och jag gillar ju inte ens glass. Dessutom inviger jag min romtopf som jag gjorde i somras (berättar lite om den här) och har den som topping.

Så enkelt (eller svårt. Beror på hur man ser det.) är det att bli nöjd en måndag.

