Etiketter

, ,

Ända sen 2009, typ i maj när jag hade haft mitt Twitterkonto i några månader, har jag älskat Twitter. Det har hela tiden varit så klockrent, magiskt, smart, roligt, givande, finurligt, snyggt, spännande, oväntat och alldeles.. alldeles underbart. Sen hände något. Nu är Twitter tråkigt, ointressant och lite inavlat.

Lika bra att vara tydlig från början: det handlar INTE om personerna jag följer. De jag träffat har i allra flesta fall varit roliga, smarta, söta, härliga människor som jag absolut vill umgås mer med. Och jag kan ju med en knapptryckning avfölja de jag tycker är tråkiga eller jobbiga. Så vad handlar det om? Varför har min kärlekshistoria med Twitter svalnat? Tar det ungefär två och ett halvt år för mig att tröttna och börja leta efter något nytt?

Facebook har funnits i mitt liv längre. I början av 2007 skaffade jag mitt konto där. Och det kan absolut sägas att jag varit trött på Facebook. Ignorerat och till och med fnyst åt det i perioder. MEN: jag har hittat tillbaka och Facebook finns kvar. Dessutom förnyar de sig och utvecklas i en uppfriskande takt, i alla fall nu för tiden. Perfekt om man vill hålla en kärleksrelation vid liv.

Alla pauser är inte av ondo. Tvärtom tror jag att det bara är nyttigt för att få lite perspektiv och andrum. Jag kommer säkert hitta tillbaka till Twitter, bli kär på nytt och befästa kärleken ytterligare. Det har ju hänt med Facebook. Trots den vetskapen gör det lite ont när det nu händer med Twitter.

