Etiketter

, , ,

Paniken inför parisresan börjar infinna sig så smått och tvångstankarna om alla fina kläder jag måste ha för passa in kommer på köpet. Och jodå, jag har varit i Paris innan och vet mycket väl att det absolut inte är så många modeorakel som trippar runt på Champs Elysée (eller så många andra gator heller för den delen) men det hjälper liksom inte. Allt i klädkammaren känns hopplöst, urtvättat, för stort, för litet, för somrigt och så vidare. Därför trotsade jag allt vad menskramper och huvudvärk heter och försökte shoppa. Att köpa kläder är aldrig nåt problem – inte i dag heller. Däremot SKOR!!

Hela grejen med Paris är att man ska känna sig lite lyxig, lite som i en film och då spelar skor en ganska stor roll. Jag kan liksom inte känna mig filmstjärnig i mina converse, hur gärna jag än vill. Således behöver jag skor som jag kan promenera runt i (alltså inga klackar) men som ändå inte andas amerikansk tonåring utan snarare fransk glamour eller åtminstone wannabe Frankrike. UTAN KLACKAR. Hur är skor franska om de inte får ha klackar? Och hur ska jag kunna hitta dem nu när det enda som finns i butikerna är boots?

Alla tips på söta, fina skor (gärna 50-60-talsstil) är välkomna.

