Etiketter

,

En del saker är väldigt svårt att ta upp. Svårt att prata om och svårt att skriva om. Jag skulle gärna skriva om sånt som är svårt men det finns personer som gör det så mycket bättre. Så jag länkar till dem.

Den första texten som jag vill tipsa om handlar om synen på sin egen kropp. Jag känner igen mig helt i det Karins skriver och blev på ett konstigt sätt lättad när jag läste, just för att jag insåg att jag inte är ensam om att vara missnöjd ibland. I tonåren trodde jag naivt att kroppsångesten skulle försvinna när jag fyllt tjugo. Nu är jag nästan trettio och inser att ångesten förmodligen kommer vara kvar även när jag är sextio.

Länk till Karins blogg (och jag rekommenderar hela, den är underbar!)

Den andra texten handlar om flera olika saker, som jag ser det. Dels vardagsrasism och elakheter som förkläs till skämt men ändå sårar och förstör. Den handlar också om hur svårt det är att säga ifrån, kanske just för att elakheterna är förklädda till skämt. Vem vill vara den känsliga, humorlösa och tråkiga som inte tål ett skämt och blir avfärdad som PK? Patriks text fick mig att tänka till för visst kan även jag slänga ur mig saker som sårar och inte alls är roliga.

Länk till Patriks krönika

Mer allvarlig än så tänker jag inte bli denna tisdagskväll.

