Etiketter

, , ,

Om nästan exakt en månad åker jag till Paris med min kompis (vän? vännina? Det är en annan diskussion som hamnar i ett annat inlägg tillsammans med diskussionerna kring ordval när det gäller den man är ihop med men inte bor ihop med) Annika. Tidigt den femte oktober flyger vi ner till Frankrike för att leka fransyskor, fika och shoppa.

För några veckor sedan kom jag på att det skulle vara kul att ha en tweetup där nere (kort för den som inte vet vad tweetup är: en sammankomst för folk på Twitter. Folk utan Twitterkonto är självklart också välkomna.) Jag förstår att det kan vara lite långt att ta sig och att det kräver viss planering men visst hade det varit kul att iklädda tvärrandiga tröjor, träffas på en restaurang med gratis wifi i skuggan av Eiffeltornet för att äta ost, dricka vin och skrika ”Merde!”, ”Au secours!” och ”Mon amour!” på sedvanligt franskt vis?

Min ambition är alltså inte att ordna en resa a la Sällskapsresan – var och en får åka dit och hem när man vill, bo på vilket hotell man vill och så vidare. Jag vill bara träffas. Vad sägs om lördag den åttonde oktober klockan 16 vid Eiffeltornet?

