Etiketter

, ,

Mina glatt intjänade kronor går inte enbart till festivaler, dyra ostar, cava och söta klänningar. Jag har även valt att investera i saker jag tror väldigt mycket på. Ibland får jag lite facit på att jag investerat helt rätt och jag blir då väldigt glad och stolt. Jag tänkte ta upp två fall här som jag är lite extra glad för just nu.

Det första är Naturskyddsföreningens kampanj Anti Scampi som uppmanar till en så enkel sak som att inte äta jätteräkor.
Filmen:

Och kampanjsidan på Facebook (älskar adressen):
http://www.facebook.com/KeepEmOffYourPlate

Den andra kampanjen står Greenpeace för och jag blir så otroligt ödmjuk inför det totalt briljanta i deras kampanj The Rebellion som försöker påverka Volkswagen att sluta motarbeta europeiska klimatlagar.

Den här filmen är så snygg!

VW: Den Mörka sidan from Greenpeace in Nordic on Vimeo.

Det finns fler filmer så kolla in kampanjsajten:
http://www.vwdarkside.com/

Ska man försöka påverka kan man lika gärna göra det snyggt och med glimten i ögat. Naturskyddsföreningen och Greenpeace är som sagt två av jagvetinteriktigthurmånga organisationer som jag valt att stödja genom att vara medlem och jag ser fram emot fler snygga, smarta, roliga och tyvärr nödvändiga kampanjer i framtiden.

