Etiketter

,

En helg kan gå väldigt snabbt och verka väldigt kort. Då har man oftast varit ute på lördagen och varit bakis på söndagen. Helgen kan också kännas lång, händelserik och ändå erbjuda tid till vila och allt det där nöjesfulla som städning och klädtvätt.

Flera faktorer bidrar till att den här helgen känns lång:
Fredagen inledde jag med punktering INNAN jag kommit ut på motorvägen (vilket är bra. Pratade med min samåkningskompis Mattias om det i torsdags, att min största mardröm är att bilen ska gå sönder och att jag blir stående på motorvägen. I framtiden ska jag bara prata om söta fluffiga kattungar, gott kaffe, roliga arbetsuppgifter och om att vara lyckligt kär.) och fick således jobba hemma och fixa med det samtidigt under dagen. Min redan briljanta verkstad överträffade sig själva med att skicka ut en kille som hjälpte mig byta till reservdäcket. Tänk om alla kunde förstå innebörden av så god service. Fredagen avslutades på Damenas Världs modegala Guldknappen på Naturhistoriska museet och goodiebags så tunga att jag blev påmind om att jag behöver träna upp min armstyrka ganska ordentligt. Jag är fortfarande lite i chock efter att ha sett äldre ”fina damer” slåss för att få tag på påsarna. Galet.

Genom en händelserik fredag och en tidig start på lördagen och en miniroadtrip till Mariefred och Bondens egen marknad har jag redan gjort mycket av helgen. Gammal och trött som jag är har jag nu gott om tid för att läsa bok (rekommenderar varmt Malin Johanssons Kär lek? som man kan beställa här), bada skumbad, träna, läsa Elles modebibel, blogga, promenera, laga mat och annan aktiv vila. Älskar den här typen av helger.

