Etiketter

,

Över lag tycker jag nog att mitt liv är trist. Tråkigt, grått, oglamoröst, händelsefattigt, långtråkigt, ja, ni fattar. Det är så enkelt att utifrån, på håll se andras liv, eller snarare det som de vill visa upp, och tänka och tro att alla andra har jätteroligt hela tiden och gör spännande och roliga saker jämt. Och så kanske det också är, jag vet faktiskt inte. Däremot behöver jag ändra min syn på mitt eget liv lite. Det är nog inte så tråkigt och dötrist som jag gärna går runt och tror. Har flera gånger den senaste tiden fått höra ”Du hittar alltid på en massa roliga saker, hur hinner du?” och ”Du verkar ha ett så spännande liv.” Jag blir självklart väldigt förvånad när jag hör den här typen av kommentarer men har nu bestämt mig för att ha det lite roligare.

Förra veckan var jag som bekant i Barcelona i några dagar. Det var helt underbart. Jag var även på Sweden Social Web Camp (SSWC) och tältade på Tjärö i Blekinge skärgård. Det var fantastiskt roligt och utvecklande. Och i kväll ska jag på Guldknappengalan. Jag börjar så.

Några bilder från Tjärö:

