Etiketter

, ,

Det kan bero på att jag är på semester och faktiskt njuter av livet på riktigt eller så är det faktiskt så att allt är mycket godare här. Morgonens kaffe var en upplevelse utöver det vanliga (trots att jag intog den i tunnelbanan) och jag som inte gillar frukt fullkomligen älskade de platta persikorna som vi hittade hos grannen.

20110809-220844.jpg
Även cavan är riktigt mumsig.

I dag har vi gått runt i Parc Güell och varit på Camp Neu. Det skulle vara en klar underdrift att jämföra Felicia på Camp Neu med ett barn på julafton. Vi har varit i Messis omklädningsrum – det tyckte till och med jag var häftigt, även om jag mest gick igång på presshörnan. Nästan hela besöket finns på film som kommer upp efter hemkomst.

20110809-221937.jpg

I övrigt är jag sjukt nöjd med var hotellet ligger. Med den gröna linjen kommer vi nästan överallt (Camp Neu, Parc Güell, La Rambla osv). Trots detta har vi gått minst en mil om dagen och mer lär det bli.

