Etiketter

, ,

Ser att det är många som sökt på ”reservationsavgift för syre” och hamnat här. Jag minns att jag har skrivit om det men kan inte hitta det så för att alla ni (hej hej) inte ska gå härifrån besvikna tänkte jag kort skriva vad jag vet om avgiften.

Ryanair har en reservationsavgift för syre och den har (SOM JAG TOLKAR DET) inget med syrgasmaskerna som dimper ner om planet störtar att göra. Det är en avgift som man måste betala om man vill ha med sig egen syrgasanordning ombord.
Länk till info om egen syrgas på Ryanairplan

De uppmanar också resenärer som behöver syrgas ombord på planet att boka det vid biljettbokningen. Info om det här

Jag blev själv väldigt fundersam på vad Ryanair menade när de skrev ”reservationsavgift för syre”, det är därför jag har kollat upp det lite mer noga. I oktober ska jag flyga till och från Paris, efter det kan jag berätta mer om ifall det ändå är så att det är syrgasmasken man behöver reservera.

