Etiketter

, ,

Under de senaste dagarna har jag haft en ganska påtaglig känsla av vemod och melankoli. Hobbypsykologen i mig säger att jag förmodligen känner mig utanför för att jag jobbar när de flesta andra har semester. Ytterligare en bidragande faktor är nog också att jag redan har haft hälften av min semester det här året och att jag vill göra en massa saker men inte har tid. Eller inte just nu i alla fall.

Det hela har lett till att jag nostalgiskt börjat minnas mina tonår lite starkare under de här dagarna och framförallt musiken som jag lyssnade på då (och fortfarande gör ibland). Så i äkta tonårsanda har jag satt ihop ett blandband. Eller nåja, det är en spotifylista, såklart. Jag gick all in och gav den ett emonamn: När sommarnatten gråter

Tänker avsluta detta tyck-synd-om-mig inlägg med en liten parentes till er som eventuellt kollar utgivningsår på skivorna och räknar på min ålder: tonårsandan kan ha hängt kvar även efter tjugoårsdagen.

