Etiketter

, , ,

Som så många andra tjejer/kvinnor i min ålder drömmer jag om ett enkelt liv nära naturen. Ett liv i ett hus på landsbygden, gärna vid vattnet med stor tomt, fruktträd, trädgårdsland, ett litet växthus och så där lagom långt till grannarna. Längtan blir lite extra stor nu när eftermiddagssolen förvandlar lägenheten utan balkong till en bastu och den usla planlösningen omöjliggör tvärdrag.

Ett hus på landet är dock inte aktuellt för mig av flera helt uppenbara anledningar. Sen undrar jag om jag kanske inte lurar mig själv i den här längtan. Jag har ju vuxit upp på landet, om än i en liten by. Jag hatade det. Det fanns väldigt lite att göra, det var långt till närmaste stad – som var väldigt liten och hade trist utbud och det fanns väldigt få stiliga människor att spana på. Jag måste nog påminna mig själv om det ibland. Jag skulle förmodligen tröttna nu också.

Men, det finns ändå lantliga saker att göra även när man bor mitt i en mellanstor stad. I dag har jag både sått ärtskott och gjort min första romtopf.

Romtopf

Blev inspirerad av en kille på Twitter och hans underbara matblogg matgeek.se. Önskar jag kunde vara lika duktig i köket. Väntar med spänning på hur min romtopf blir.

