Etiketter

, , ,

Som vanligt på helgerna var jag och handlade lite och slängde skräp. Jag sorterar i princip alla sopor sen flera år tillbaka och har bara en påse för brännbart i badrummet som det tar ganska lång tid för den att bli full. Det är jag väldigt bekväm med och jag tycker att det funkar väldigt smidigt men jag blev lite arg i dag. Jag återvinner väldigt mycket förpackningar.

Har svårt att avgöra om jag faktiskt handlar mer än tidigare eller om det är först nu jag tänker på det. Efter att ha kastat skräpet gick jag runt i affären och inser irriterat att nästan allt har en massa onödiga förpackningar. Tomater (speciellt ekologiska), nektariner, ekologiska citroner och så vidare. Och jag förstår att butiken behöver särskilja ekologiska frukt och grönsaker på något sätt men det måste finnas ett bättre sätt. En förhållandevis modern butik som Coop måste kunna vara smartare! Och det handlar inte bara om frukt och grönt.

Ska försöka vara mycket mer medveten om vad jag faktiskt får med mig hem från affären i framtiden och ställa lite krav på att inte behöva bära hem en massa sopor.

