Etiketter

, , , ,

När jag tidigare i veckan fick erbjudande om en engångstoalett i lägenheten har jag funderat lite på andra engångssaker som jag använder av ren vana. Tvättmedel och tamponger/bindor har jag redan valt bort och jag har köpt ett kaffefilter som jag ska använda istället för Melittapappgrejerna. Det nya är alltså nåt man diskar.

Tygnäsdukar kan bli nästa grej som jag satsar på. Mina föräldrar hade det när jag var liten och jag kommer ihåg att jag tyckte mammas var så fina. Jag brukade leka med dem. Pappas var bara tråkiga och fula. Och jag tyckte att det var äckligt att snyta sig i tyg. Det kommer säkert att kännas konstigt men det är ju än mer konstigt att slösa en massa papper på snor.

Tipsa gärna om fler engångssaker som man kan vara utan.

Och jag tackade nej till engångstoaletter.

