Etiketter

, , ,

I går kväll kom jag hem från Energiutblick. På det stora hela var det väldigt bra. Över 1 600 personer var anmälda, middag med 700 personer, en massa sessioner, utställare och speakers corner. Bäst, helt utan konkurrens, var debatten med Maria Wetterstrand, Christian Azar och två till som jag inte minns namnet på. Det var en mycket avslappnad och vass debatt om vem som bär ansvaret för energieffektivisering. Jag kan inte minnas om de kom fram till ett svar men alla bär väl egentligen ett ansvar. Dock att styrmedel och höjda skatter på skadliga drivmedel är ett bra sätt att minska människors användning. 

Debatten var i slutet på Energiutblick och helt klart bäst. Jag gick i och för sig inte på några sessioner under onsdagen då jag jobbade i vår Renovera energismartmonter nästan hela dagen. På tisdagen var jag på en regionkonferens som var väldigt nyttig – nu har jag bättre koll på regionernas roll och arbete med energifrågan. Det behövdes.

Jag hann även prata lite med Maria Wetterstrand och svävar lite på moln. Jag är så otroligt imponerad av henne.

