Etiketter

, , ,

Oj, tipsen väller in. Inte. Nåväl. Jag gillar er ändå.

På fredag kommer några vänner hem till mig efter jobbet och de förväntar sig även att få mat. Något långkok är inte aktuellt så jag tänker testlaga ett recept som jag hittade för någon dag sedan. Fisksoppa med räkor och spenat. Tror att nästan alla ingredienser finns att få som ekologiska.
Receptet

Jag har dessutom lagt undan ett halvt levainbröd på Saltå kvarns butik på söder som jag ska hämta på vägen hem. En inte helt okvalificerad gissning är att en massa annat också får följa med hem – det brukar vara så när man besöker Saltå men allt är ju så fint och gott där.

Jag ska försöka komma ihåg att ta bilder på maten. Bloggen blir liksom lite roligare med bilder.

————————

Det blev inte så många bilder på maten men jag fick en fin ost som jag kom ihåg att ta kort på. Se och njut.

