Etiketter

, , , ,

Jag köpte inga grönsaker i går. Känner inte för att köpa några i dag heller. Just nu är jag grymt peppad att spara pengar. Ekonomiaspekten i ”ekofia” kommer fram, kanske för första gången. Jag fick goda nyheter nu på morgonen: en vän som har kämpat ett tag har, efter lite strul, fått till det på ett väldigt bra sätt och börjar med att åka utomlands för att plugga. Och jag ska åka och hälsa på!

Jag har sedan tidigare några andra resor inplanerade så jag ska försöka ändra liv helt. Från att ha haft en ganska lyxig vardag ska jag nu leva snålt till vardags och lyxa med några längre resor. Jag ska fundera lite på hur det blir utifrån miljösynpunkt men jag tror att miljöpåverkan blir ungefär lika stor.

Alltså:

  • storkok varje helg och matlåda varje dag
  • inget åka-och-handla-det-jag-är-sugen-på-till-kvällsmat
  • max en utgång i månaden
  • inte köpa-nya-kläder-någon-gång-i-veckan-för-allt-i-klädkammaren-är-så-tråkigt
  • se över mobilvanor och försöka sänka andra kostnader
