Etiketter

, ,

I ett tidigare blogginlägg funderade jag kring en köpfri månad och till en början en köpfri vecka, för att testa. Så här har jag tänkt att veckan ska se ut:

Eftersom tanken inte är att jag ska svälta eller behöva sjukskriva mig från jobbet krävs vissa förberedelser. Pendlarkortet ska vara påfyllt och jag ska ha mat så jag klarar mig i en vecka. Maten är sällan något problem, jag har mycket basvaror som risottoris och pasta hemma så jag skulle klara mig. Men jag får inte köpa någon mat under hela veckan. Jag får helt enkelt inte köpa något alls.

Efter att ha kollat kalendern inser jag att nästa vecka är en bra vecka att starta på och så får det bli.

Kommer det här att bli svårt? Hur mycket brukar jag handla på en vecka? Svårt att säga men jag impulshandlar nog mat ganska ofta, kanske 3-4 gånger i veckan och något klädesplagg eller accessoarer 1-2 gånger i veckan. Jag kommer att rapportera mina tankar och eventuella impulser dagligen under nästa vecka.

