Etiketter

, ,

Jag avviker lite från bloggens tema nu. I går genomfördes två spräningnar i närheten av Drottninggatan i Stockholm. En bil exploderade och en man sprängde sig själv. Nu på morgonen fick de rubriceringen terroristbrott. Jag kan inte låta bli att kommentera det, det är en för stor händelse. Eftersom jag inte har någon teve har jag främst följt det på Twitter och olika livesändningar på Internet och det bor nog en liten journalist i mig ändå. Det är givetvis en fruktansvärd händelse men jag går igång på krisläget. Vill ta reda på allt som är värt att veta och berätta det för resten av världen.

På Twitter blandas sverigedemokraters vidriga åsikter taggade #äntligen med frågor kring rubricering och parallelldragningar till skjutningarna i Malmö tidigare i vinter. Det är lätt att fastna när man sitter isolerad i en lägenhet i Södertälje.

Ursäkta avsteget. I framtiden kommer det att handla om om mina ekoaktioner och -tankar. Nu lockar solen.

