Etiketter

, ,

Det är nu det börjar.
Efter att ha funderat, pratat med vänner och kollegor, omvärldsbevakat och tänkt lite till börjar jag få struktur på hur mitt arbete för en bättre värld ska se ut. Det är fortfarande många pusselbitar som inte är på plats än, som inte ens har blivit målade än, och det är så jag vill ha det. Målet är satt väldigt högt men är lite diffust. Startegierna är tydligare men inte så strikta. Det jag hoppas mest på är att jag kan påverka andra att bli mer engagerade, aktivt leva miljösmart och själva vilja jobba för att världen ska bli bättre.

Det är väldigt enkelt att göra små förändringar i vardagen. I dag bestämde jag mig till exempel för att koka linssoppa istället för att köpa köttfärs. Jag ska göra aktiva val varje dag och listar några av dem här.

________________________________

Med risk för att verka självgod: soppan blev jättegod!

Linssoppa

